Is het wel echt een verbetering? ‎ ‎

Monique, receptioniste op het RijnIjssel ‎college bij het nieuwe gebouw ‘de Witte Villa’ op de Tivolilaan heeft de verhuizing van dichtbij meegemaakt. Een vak apart en een ervaring rijker. Maar is het nieuwe gebouw wel echt zo’n vooruitgang? ‎

‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎‎‎  

Monique, iemand die al jaren meeloopt op het RijnIjssel, weet als geen ander hoe het veranderen van schoolgebouw kan voelen. Ze heeft namelijk al op meerdere locaties gewerkt binnen het RijnIjssel, maar zit sinds kort op de Witte Villa. Of dit bevalt? ‘Het is altijd wennen, iets wat nieuw is, is altijd buiten je comfort zone’. Het gebouw voelt nog niet af, aldus de receptioniste. ‘Er mogen nog meer kleuren komen in het gebouw, het is te eentonig!’ Het gebouw is wel een verschil ten opzichte van de vorige locaties waarop Monique heeft gewerkt. ”De Flat” is volgens Monique groter, hoger, ruimer maar vooral moderner. ‘Het moderne spreekt mij aan’. Want het oude gebouw liggend aan de Velperweg was allesbehalve modern. Dit is het allergrootste verschil.

Toch zijn er meerde stemmen die zeggen dat dit gebouw totaal niet het gevoel geeft van een school. Monique kan haarzelf hierin vinden. Het komt mede omdat het gebouw dus veel ruimer is, maar voorheen was het gewoon een kantoorgebouw. Dit kun je ook wel zien aan de vele witte, kille kleuren. Hierdoor is het wellicht lastiger om er het gevoel van een echte school bij dit gebouw te krijgen. Daarnaast is het gebouw ook nog helemaal niet af. Zo is er nog geen schoolkantine. Ook het buitenterrein is in aanbouw. ‘Het zijn de puntjes op de i die nog overduidelijk gezet moeten worden, maar tot nu toe is het een vooruitgang, en dat geldt hopelijk ook zo voor de studenten die elke dag de school moeten bezoeken.’ Wat volgens de receptionisten ook een nadeel is, is dat hun afdeling ‘naast’ de school ligt. Monique werkt namelijk in het bijgebouw van de flat, de zogeheten Witte Villa. Voorheen zat de receptie echt midden in het schoolgebouw.

Wat is de conclusie?

‘Ik ben bovenal tevreden hoe de verhuizing is verlopen en het oogt steeds beter te worden. In dit gebouw zit in ieder geval veel potentie, maar er moeten echt nog diverse problemen worden aangepakt.’ ‘Gelukkig hoef ik mij me hier niet bezig te houden’ sluit Monique lachend af.

Receptioniste Monique, eindgebruiker ENKA-campus.